Óvás: Ne tessék olvasni, mert csak zavaros zagyvaságok! Köszönet /Warning: Don't read it, because there are only confused hotchpotchs! Thanks

Az Európai Egyezmény 10. cikkelye: "Mindenkinek joga van a véleménynyilvánítás szabadságához. E jog magában foglalja a véleményalkotás és az információk, eszmék megismerésének és átadásának szabadságát, országhatárokra tekintet nélkül, és anélkül, hogy ebbe hatósági szervnek joga lenne beavatkozni..."


Néhány gondolat Do-Mi leveleiből és jegyzeteiből:


Extra Hungariam non est vita. Az csak tengődés. A túlélés reményében.

EGY RÉGI LEVÉL (Részletek)


Kedves barátom...! Ha majd időd lesz...

Mert megfogadtam a tanácsodat és... elkezdtem emlékezni, hogy…
Ha lehetséges, ne úgy menjünk ki a történelemből mintha itt se lettünk volna... mi a perifériára kiszorult magyarok...
Mert öregnek érzem magam, és nem fogok élni mig a világ világ...
Elküldöm neked ezt a kis anyagot (pár DVD), hogy legyen meg nálad is, ami biztos biztos alapon... Hátha valakinek valaha érdekes olvasmány lehet ebből az elsüllyedt világunkból, amit valaha Kisélesdnek, Nagyváradnak, Kolozsvárnak, Erdélynek hivtak az ittlakók..
Az „Utóéletem”-et (mint utolsó fejezet), ami lényegében megfelel egy kis szürke hétköznapi életecskének, azért kapkodtam össze mégis, mert - mint ahogy az az aláhúzott részekből is kitünik - számtalan olyasmi is történt, ami kicsibben annak a kornak a lényegét fejezi ki... negativ vagy pozitiv előjellel... és segíthet annak a kornak a megértésében is, amelyikben éltünk... és amelyikben élünk... Legalábbis igy értékelem innen a kisélesdi, kisváradi, kiskolozsvári perifériáról.
Mert (szerintem) a szürke kis hétköznapokat megélni a „volt kommonista elit” által „röhögve lekommonistázott” rendszerben egész más volt, mint ahogyan az a nagy „antikommonista” történelemkönyvekben le van irva - mondom én..., mert az élettapasztalataim alapján meg tudtam és meg tudom különböztetni a félrevezetett és becsapott, csupán „hivő” kiskommonistákat a „hivatásos forradalmár” kommonistáktól...
Mert az igazi célokat csak a profik tudták, míg az éhes kisember „csak” hitt egy boldog jövő eljövetelében, mint a történelemben már annyiszor. Aztán észrevette, hogy újra becsapták és kirobbant a magyar 56... és a lengyelek... és a többiek... amelyek abszolút nagytöbbségére nem lehet ráhúzni - akármennyire is akarják egyesek -, hogy polgári mozgalmak, esetleg lázadások voltak... vagy, hogy a „klerikális ellenállás” vitte a tömegeket az utcára. (Tisztelet Márton Áronnak és a többi közülük bebörtönzöttnek!)
Nézzünk már szembe kicsit „bátrabban” a történelmi igazságokkal, mert ha nem, akkor csak egy kislétszámu „parazita elit” fogja tudni örökkön örökké, hogy mi miért és hogyan történt, ill. történik napjainkban is... és tudja manipulálni napjainkban is a folyamatokat, hogy minden az ő akaratuknak megfelelően alakuljon. És mi újra csak pancserek maradunk mint a rendszerváltás eszmékhez kötődő „megnemértésekor”, azokkal szemben, akik a történelmi realitások figyelembevételével megírt „forgatóköny” teljes ismeretében cselekedtek. Sőt: ők irták meg azt a forgatókönyvet is, mint a kommonizmusét is, és „nagyszerűen levezényelték” mindkettő érdekük szerinti megvalósitását is. Ez még akkor is igy van, ha itt-ott valami nem egészen úgy sikerűlt, ahogy az a forgatókönyvekben meg volt irva.
Egyik leveled mellékletében találkoztam egy kifejezéssel... a latin „de facto”-ból kreált „faktológus logika” szópárositással, amelyikbe annyira beleszerettem, mint a Bottoni „hivatalos elit” párositásába, mert mindkettőt annyira közelállónak éreztem a saját gondolkodásom kategóriarendszeréhez, hogy már szinte magaménak érzem őket. Annyira a magaménak, hogy már le sem tudok mondani a „de facto” figyelembevételéről. És csak „igy” érdekelnek a dolgok. „De facto” mi volt... ”de facto” mi van.. .és „de facto” mi lesz...? Már amennyire ez egyáltalán sikerülhet a mi kis... meg még kisebb... meg legkisebb perifériánkról...
Mi köze volt a régi hatalmi elitnek a kommonizmushoz? Semmi ! Csak a neki jól jövő diktatúrához volt köze. Feljött a semmiből, hatalomra tett szert és kivárta az alkalmas pillanatot, hogy végrehajtsa a „tulajdonváltást”. És Ő röhögött legjobban a kommonizmuson. (Csak a zsidó kibucok voltak kommonisták . Ma már panaszkodnak, hogy „nem rentábilisak”... Na ja!)

Én nem a kommonizmust éltetem itt... sem a teóriát... sem annak megvalósitását - „a rendszert”. Isten ments! Csak épp eszembe jutott, hogyan verte át Lenin kronstadti matrózokat... a „szovjetek” hirdetőit...mire ő is kiadta a minden hatalmat a szovjetek kezébe” jelszót... Aztán mikor e jelszó felröppentésének igézetében a kronstadti matrózok megszerezték számára Pétervárt a hatalmat, úgy átgázolt rajtuk, hogy még azt is megbánták, hogy a világra jöttek, és nemcsak azt, hogy ráharaptak erre a „rendszerváltoztást” igérő ideára ...csak akkor már késő volt..., mert belehaltak a tévedésükbe...
Tudom, hogy túlértékelem magamat, de ködösítés nélkül szeretném atomjaira szedni a múltat, hogy megértsem azt a mechanizmust, ahogyan egy ilyen rendszer a nyakunkra tudott telepedni. Hogy megértsem az „átverés” nagy művészetét. A hazug teoriától a manipulált végkifejletig. Mert ha már vénségemre nem tehetek semmit, legalább azt tudjam meg végre, hogy... „mibe döglünk bele?”... Hogy ne haljak meg bután... Mintha ez változtatna valamin?...
Mert már nagyon régen ismétlem (azt hiszem, már neked is írtam): Érdemes kommunista forradalmat csinálni. Kifizetődő business. Elveszek mindenkitől mindent. Likvidálom az eredeti tulajdonosokat. Majd kivárok és az egész elkobzott, azaz „államosított” vagyont visszaosztom magamnak vagy az utódaimnak. Megfelelően motiválva... hihetően... és bebizonyitom, én aki államosítottam, hogy... ”az állam rossz gazda”...
Azért fogalmaztam meg ezt igy annakidején, hogy „a nép is értse”. És értette is!!

Nekünk kellett a rendszerváltás! Nekik kellett a tulajdonváltás!
Nekünk kellett a szabadság! Nekik kellett a szabad rablás!
Nekünk semmi nem jött be! Nekik minden bejött!
Tényleg ennyire életképtelenek vagyunk?
Vagy csak taktikát kell változtatnunk?

„Nem hiszek többé a magyarság erkölcsében. Egy nép nem hivatkozhat örökké az »elnyomóira« és »árulóira«; minden népet elnyomtak és elárultak a történelme során; egy nép, amelynek jellem- és erkölcsi ereje van, idejében végez elnyomóival és árulóival."
(Márai Sándor)

Ezt sem így látom. Hogyan végezhetett volna velük a szovjet tankok árnyékában? Vagy a kuruc korban… vagy 1849-ben… vagy a már emlitett 56-ban? Csak az a kínai játék… csak annak ne fogynának ki a kockái! Mert mi mindig újra kezdtük… csak mind kevesebb kockával. Márai pedig, mint jólnevelt - “üvegházban nevelkedett polgár” – hisz, amiben éppen akar… csak ne törjön pálcát nyomorúságunk fölött…Mert belevadulok a jólnevelt idealista, soha igazi éleshelyzetet nem látott polgári pofátlanságába….Mert mi mindig újra és újra megpróbáltunk talpraállni… éles helyzetben… pusztulva és meghurcolva… és azon kellene csodálkozzon, hogy egyáltalán még “vagyunk”.
Adolfot ismerem. Szerintem Putyin nálam sokkal jobban ismeri. Meg az kínaiak…
Eszméi borzasztóan veszélyesek Kelet-Európában a kisebbségi magyarságra nézve. Amíg nem lesz más “közös gyűlölnivaló”, addig az utódállamok jobboldali mozgalmai minket, magyarokat akarnak “eltüntetni”... Még John az indián is tudja ezt…
…Adolf is azokat a tömegeket vitte a zászlója alá, akik azelőtt mint “hivők” a baloldal zászlói alatt meneteltek… szintén terrorisztikusan... de akkor még a német nép “számos”… erős nép volt… akkor még volt kivel kockázni… ma már az sincs…
…meg azt is tudom róla: ha nyer, ma már nem lenne Magyarország… Vagy négymillió magyar kóvályogna valahol az Urál körül… Mert láttam korabeli „német jövőt tervező” térképet…
Végülis… ha kilátástalannak is tartom… ez a mozgalom páneurópai változatában lehet csak életképes… nem gyűlölködő, nem mást lenéző-lekezelő... hanem a veszély tudatában egymást elfogadó… az európai értékeket megvédő… valaminek tudom csak… sok sok módosítással elképzelni… Annyira sok módosítással, hogy talán már nem is lenne szabad a “kályhától” indulni el… De mindenképpen nagyon tanulságos!!!
A “nemzetstratégia” nevezetű valamin annyiféle jobboldali gondolattal lehet találkozni… amit én természetesen nem találtam meg a hálón… de találtam másokat, jobboldaliakat… és megdöbbenve vettem tudomásul, hogy azok, akiktől találtam valamit… azoknak halvány lila fingjuk sincs arról, hogy a náci párt nemcsak nemzeti, hanem “munkás” is volt… hogy jelszavai nagyrésze ugyanaz volt, mint az akkori marxistáknak (kommonistáknak és szocdemeknek egyaránt) azaz harc a mindent leigázó nemzetközi plutokrácia ellen… például… (ezt Adolf zsidósitotta)… a “hivatásos marxista forradalmárokat” megsemmisitette… tagságuk nagy részét pedig átcsalta a saját táborába …
interszoc - nemzetiszoc…
Interkom - nemzetikom … ugye ismerős?
Ezt már gyerekkoromban “kapisgáltam”, de források hiányában nem tudtam elmélyedni benne… meg a dőlyfös német felsőbbrendűség hirdetése is visszataszitó volt számomra… Mert a teljesítményei alapján érezheti magát valaki felsőbbrendűnek, akár egy egész nép is… de miért kell azt közölje is? ...engem Kisélesden még megtanítottak arra is, hogy a legnagyobb neveletlenség megmondani valakinek, hogy neveletlen… Lehettek volna annyira fölsőbbrendűek, hogy ezt magukévá tegyék… és ne mondják meg az “alsóbbrendűeknek”, hogy ők alsóbbrendűek… (gondoltam én valaha gyermekfejjel)… Meg sok más egyébb is sántitott…
Nem akarok én “nagyokoskodni”…mert ma már munkásosztály sincs… meg a liberálisnak nevezett “piaci fundamentalizmus” is itt terpeszkedik lelkeinken…
…de más egységesnek mondható osztály sincs ebben az újtípusú termelésben, amit a “szolgáltatások” uralnak (beleértve a tudományos szolgáltatásokat is)... azt is csak “kapisgálom”, hogy akinek nincs pénze és kis létszámú, de ennek ellenére is irányitani akarja a saját sorsát, annak más “erőforrások” után kell nézni, ha szembe akar menni az aktuális világuralmi törekvésekkel. Széteső világunkban nem látok ilyen “erőforrást”.
Mert globalizáció ide vagy oda, meg NATO, meg mindenféle titkos szervezetek által irányitott „Uniók“, én ezt az egész euroatlanti világot éppen “szétesőben” látom. Ahol fogy a nép ott nincs jövő. Amelyik társadalom nem “életorientált”, hanem “profitorientált”, annak lesz profitja, de nem lesz Élete.
Ezek a „hülye zsidók” is mindent megtesznek a gyűlölt gojok világának a szétverésére… ami megy is a keresztényekkel... csak éppen mit fognak kezdeni az Iszlámmal?… vagy Kinával?… vagy az afrikai fekete sovinizmussal?… vagy…vagy… Még most sem fogják föl, hogy ők is csak addig vannak, amíg létezik ez az egész “keresztény fehér kultúrkör”. A majdan beözönlő “éhes tömegek” őket éppúgy „föl fogják falni”, mint a többieket. A pitiáner arroganciájukkal egyetemben. Vagy már tán most kiépitették a “fehér világ utáni” hadállásaikat?
Na majd az utókor megtudja... És ők is megtudják majd… hisz nagyokosok… én csak sejtem… Addig is jó antifasisztázást kivánok nekik! Élvezzék ki magukat még egy kicsit… Úgyis még csak a fél világ utálja őket… A másik fele még nem…
Meg itt van az a liberalizmusnak elkeresztelt valami… meg a liberálisok… akikről Arthur Koestler a naplójában azt írta 1965-ben: „Liberálisok – kitérnek a valóság elől, ahogy a homoszexuálisok kerülik a nőket.”
Hogyhogy kitérnek? Hát Ők nem a “valós világban”, hanem egy “virtuális világban” élnek és ezt netalán nem értik? Ez egyáltalán nincs így. Ők nagyon is két lábbal állnak a földön és nagyonis értik a “valóságot”! Csak nekik nem kell a mi megoldástkereső valóságszemléletünk a mi valóságunkról... Mert ők azt a konkrét valóságot nem építeni, hanem rombolni akarják. És ezt nem mondhatják meg a szemünkbe… nem térnek ki a valóság elől, hanem az jól van nekik úgy, ahogy van, a minél rosszabb, annál jobb elve alapján. Képviselik az államokat, miközben az államok teljes leépitésén fáradoznak… érdekellentétek?... érdekösszeférhetetlenség?... mi az nekik? Talán csak nem moralizálunk?
Meg ott vannak a bankok… a dollár… nem az USA pénze… a magánbankoké… meg az Euró... az is magánbankoké? A tulajdonosok vajon nem ugyanazok? Kik a tulajdonosok? A bankárok! Így általánosságban? Nahát én bugyuta miket kérdezek! Nemhiába most léptem le a falvédőről (hogy nyelvezetemmel eláruljam a származásomat is)!
Mert most éppen leértékelődik a dollár az euróhoz képest... miután a háború után a világ bankjai arany helyett a saját pénzük fedezetére vért izzadva hatalmas árumennyiség ellenében összevásárolták a zöldhasút amerikától... Most az éppen már felére értéktelenedett... Csak a fele mennyiségű árut tudja visszavásárolni rajta valaki, mint amennyit eredetileg adott érte... És most törheti magát az euróért...Úgy kell nekik... Tanuljanak meg jobban játszani... és ne rendezzenek hülye világháborúkat... vagy inkább ne engedják meg másoknak, hogy világháborúkat rendezzenek nekik... a kipusztításuk érdekében....
...én már csak ún. hülyéskedve, „A 22-es csapdája” szellemében tudok ezekről a dolgokról „értekezni”... annyira véresen komoly... és annyira pancser a világ... s a világban mi is... meg én is a „bőcselkedéseimmel” egyetemben... De azért van egy szemernyi igazság bennük... Vagy sok szemernyi?... Majd az utókor...
Meg ott van a “Szabadkőművesség”… meg a “Bildenberg csoport”… meg a “Frankfurti iskola”… meg a “Pen Club”… meg a hottentották világszövetsége… Meg az egész “összeesküvés-elmélet”... amiböl természetesen egy jottányit se hiszek… mert ez így “ildomos”… nehogy megsértsek valakiket…De azt tudom, hogy az egész élet egy kurva nagy “összeesküvés “… a gyakorlatban… Ahogyan azt Ford tata is észrevette énelőttem sokkal korábban…



Így jár aki szembemegy!


Rövidítek, mert megy a posta... Még innen is látszik, hogy... "a legnagyobb baj az, hogy e folyamat ellen védekezni sem szabad. Fennmaradásunk gondjaitól szenvedni, azokra még csak célozni is: nacionalizmus. A nacionalizmus szóval olyan visszaélés folyik, amely fölér egy nemzeti idegbénulással…” (Németh L.: Levél a nacionalizmusról, 1967 - további néhány sorát ld. itt is: Bakos István: A világ magyarságáról)
Bátorkodom megkérdezni NL-tól utólag, költőien, hogy miért nem tágabb összefüggésében elemzi ezt a kérdéskört?…
Mert csak a magyaroknak nem szabad nacionalistáknak lenni… a románoknak, szerbeknek, szlovákoknak szabad akár a paranojáig menő sovinisztának is lenni… ugyebár… és kinek a globális érdeke ez?… vagy nem ildomos erről sem…
“… a nemzethű értelmiség elleni harc manapság újraéledt és tovább folytatódik. Utalok itt a sorsfordító 2004. december 5-i kudarcos népszavazási kampányra, a magyar közélet áldatlan vitáira, a nemzeti érdeket képviselő személyek, műhelyek, közintézmények és a keresztény egyházak elleni folyamatos politikai és médiatámadásokra, a „nacionalista, antiszemita, rasszista” megbélyegzések indokolatlan és gyakori használatára, a nemzeti vagyon tékozló privatizációjára, a határon túli magyar testvérharcokra, az emigrációban lassan leépülő magyar diaszpóra szétzilálódására, folyamatos eróziójára.”
Lehet nevesíteni? Meg kell csinálni a névsort… mint ahogyan megcsinálták a névsort azokról is, akik 56-ban “tömegmészároltak” a háztetőkről… és akkor “kitudódik”…
…és mindez a teljesség igénye nélkül… csak ízelítőnek…
Maradok barátod a perifériák perifériájáról is
Do-Mi

a mészárlások néhány irányítójával
Valóban ránk férne egy kis igazságszolgáltatás.
lesz ilyen - autonómia a magyaroknak is, ha…
Államelnököm kijelentette: Akkor kapnak ótónomiát a romániai magyarok, amikor az oltyánok is.
Miből gondolja őmagassága, hogy az oltyánok hülyék lesznek magukra dolgozni?


A tolerancia követelménye csak az emberekre vonatkozik, sohasem az igazságra.

Az igazság ugyanis nem más, mint az emberi értelem megegyezése az objektív valósággal.
Így csakis két eset lehetséges: az emberi értelem vagy megegyezik, vagy nem egyezik meg azzal, ami rajtunk kívül, tőlünk függetlenül létezik. Az első esetben igaz, a második esetben téves az ismeret. - Harmadik eset nincs!
Az igazság vonatkozásában tehát lehetetlen a pluralizmus, ezért az igazságra vonatkozó eszmék kapcsán értelmetlen dolog toleranciáról beszélni.
Egy eszme meggyőződéses híve - ha nem szélhámos - nem tarthatja a saját véleményét is, meg annak ellenkezőjét is igaznak!

A tolerancia tárgya csak az eltérő felfogást valló személy emberi mivolta lehet, ami azt jelenti, hogy az eltérő felfogás képviselőit nem büntetőjogi eszközökkel kell elnémítani, nem emberi becsületükben kell bemocskolni, hanem igaz, korrekt, tudományos érvekkel kell őket igyekezni meggyőzni!”

OK. Éljen a tolerancia... meg a népuralom, azaz a demokrácia!


Csak a nyakunk ki ne törjön ettől a pénzuralta nagyfene demokratikus toleranciától,

AHOL MINDENT TOLERÁLNI KELL!!

...még a frankfurti iskolát is!

A frankfurti iskola” négy szellemi vezetőjét emeli ki Buchanan, mint fő felelősöket:
Lukács Györgyöt,
Gramscit,
Adornot és
Marcuset.

Lukács György a nyugati társadalom elpusztítását tűzte ki célul, és erre a legalkalmasabb eszköznek a promiszkuitást vélte.
Gramsci a kereszténység fölszámolásában látta az új világ megteremtésének előfeltételét.
Adorno a hagyományos családban látta a jövő kialakításának legfőbb akadályát, és ennek megsemmisítését tűzte ki célul.
Marcuse pedig mindezek legfőbb eszközének az élvezeti elv gyakorlatba ültetését tartotta.

Homo manipulátor

(dolgozza ki ezt az ötletet valaki, aki nálam jobban tudja - köszönet)


Amint azt „mindenki tudja”, az ember egyik (ha nem épp a legnagyobb) fölfedezése a „társadalomtudományok” terén az volt, hogy nem kell a legjobbnak lenni ahhoz, hogy valahol, valamiben az élre kerüljön.
Nem, egyáltalán nem kell. Rájött, hogy elég ha az őt túlszárnyalókat visszahúzza.
És akkor rögtön ő kerül az élre. Megpróbálta, és sikerült neki. És ez jó érzés volt számára.
És a „homo sapiens”, a„homo faber” stb. után megszületett a „homo visszahúzó /retrahens”.
Az ember aztán kiolvasztotta az ércből az aranyat. És pénzt is csinált belőle.
Aranypénzt vert a királyok képével. És az többet ért mint az ugyanolyan súlyú színarany.
Nem volt érdemes elrontani. Jól lehetett vele kereskedni. Általános egyenértékként szolgált a piacon. Ami - bár mindenféle utak is kellettek hozzá /selyem-, borostyán- stb.) - már kezdte behálózni a világot. És mivel az aranypénzek szállitása kockázatos volt, elkezdték cseréptáblákra vésni meg nagy viaszpecsétekkel ellátott papírokra róni, följegyezni az azanypénznek azt a mennyiségét, amivel a tulajdonos valahol másutt rendelkezett. És ime megszületett a „virtuális pénz”.

Az áru értékét az annak előállításához szükséges befektetett értékek mennyisége és minősége határozta meg. Hogyan is lehetett volna másképp? Egy darabig legalábbis. Amig meg nem jött a mi emberünk. A manipulátor, aki a feje tetejére állitotta a világot. Ezután a piac kezdte meghatározni az áruvá előléptetett termékek értékét. A kereslet és kinálat arányában.
A piacon. Amit az emberünk kezdett fokozatosan mesterségesen szabályozni. A saját érdekeinek megfelelően. Megteremtette a „virtuális kereslet és kinálat” viszonyát. Az egyik piacra sok árut vitetett, így ott olcsón fölvásárolhatta azokat. A másik piacra keveset szállított, így ott drágán eladhatta őket. És az emberünk okosnak és ügyesnek tartotta magát. A többiek meg csodálták az ügyességét és okosságát. És már nem volt érdemes dolgozni. Csak cselezni, ügyeskedni. Mert ez sokkal többet jövedelmezett.

És megszületett a „piaci fundamentalizmus”-nak nevezett zsákutca!

Kár, hogy nincs több időm. Egészen jól elszórakoztat az ilyesmi...
Do-Mi

B. szerint "mert magunk és maguk alatt vágják a fát a pilótajátékaikkal, nem véletlen, hogy a Wall Street bankárai már rettegve fegyverkeznek és szeretnének titkos címre költözni." (Láttam, Te is olvastad.) Szerintem ezek a majmok a hatalmuk megtartása érdekében képesek lángbaboritani az egész bolygót... Drukkolok, hogy ne sikerüljön nekik. Elküldöm Neked egy jó pár évvel ezelőtt irt levelemet... tanúságképpen. (A többit a sorok között olvashatod - mint hajdan a "diktatúrában".)
Levél barátomnak 2008-ból apró észrevételekkel!

Zavarban vagyok…

Lényegében én "állandózavarbanvagyok"...
mindég is "állandózavarbanvoltam"...
és valószinű örökké "állandózavarbanleszek"...

Nézem ezt a nagy pénzügyi "összeomlási bizniszt"...
olvasom a sok-sok ezzel foglalkozó irományt...
nagy nagy tudósok, szakemberek, mindent tudók hozzászólásait...
az állami beavatkozások szükségességéről...
azokét, akik a tegnap még az államokat utasították rendre...
most kórusban követelik, hogy az állam tejeljen nekik...
mert ők csak kapzsik, felelőtlenek, förtelmesen pénzéhesek voltak...
és ezek érthető emberi gyöngeségek….
És jöjjön a halandók serege és tejeljen,
Tejeljen, ha belegebed is,
mert máskülönben az egész gazdasági rendszer összeomlik,
a mennybolt bedől és a kozmosz tágulni kezd...
És az államfők rohannak és tejelnek a bankoknak az adófizetők pénzéből...
abból, ami még be se szedődött, ami még csak majd lesz ...
és amit csak úgy tudnak kifizetni a bankoknak, hogy kölcsönt kérnek a bankoktól…
Mert erre van pénzük a bankoknak!
Banki kölcsönnel töltik föl tőkével a Bankokat!!!
Én magam adok magamnak kölcsönt, hogy ne mondjak csődöt!
És közbeiktatom az államot... mint balfácánt !
Aztán vadászni indultam a hálón... keresni hozzám hasonlót... hasonszőrűt...
A nagyok közül... az okosak közül... és még mindig keresem...
Pedig ők sem hülyék, de “struccmódra gazdaságpolitizálnak”,
emberi gyöngeségekre hivatkozva maszatolnak és teszik magukat,
hogy nem ismerik föl az okozat okát :
a célratörő (fausti?) emberi cselekedetet!!!
És ezt onnan tudom, hogy igy van, mert “kisokos vagyok”…
és mert ha én tudnám és akarnám kifosztani a világot, akkor én is “pontosan igy
csinálnám! Nem másképp!
Igazán mestermű!!!
Vagy mégsem???
Mert akár tetszik valakiknek, akár nem: egyelőre "többpólusú marad a világ"...
Do-Mi

A gazdasági helyzet 2009-ben érte el a mélypontot, nagyszrűen időzitve a spekulánsok által a részvénytőzsdéken. Így az egész ország egy Casinóhoz volt hasonlitható, ahol sajnos az átlagember 40-60 százalékos veszteséggel a nyugdijalapokból járult hozzá ahhoz, hogy a gazdagok még gazdagabbak lehessenek...
Ezt követően az amerikai kormány közel 800 milliárd dollárt fizetett ki a bankoknak és a biztositóknak, hogy azok továbbra is működőképesek maradjanak, hiszen a CEO-k 300 millió dolláros évi fizetéseikkel és hozzá nem értő nemtörődöm vezetésükkel (ami nem igaz, mert így akarták és így csinálták meg. Do-Mi megj.) a gazdaságot a csőd szélére juttatták. (A csőd szélére juttatott gazdaságok ugyanis olcsón fölvásárolhatók… Do-Mi) Ez a helyzet egy előre megtervezett és végrehajtott zsaroláshoz hasonlitott, amit remekül hajtottak végre.” (S ezzel a mondatával a cikkíró “lelövi” a föntebbi állitását, miszerint EZEK :”hozzá nem értő,nemtörődöm (banki) vezetők…” Marad tehát a fausti… Do-Mi)

GAZDAG ISTVÁN: A JAVA MÉG HÁTRAVAN - http://ellenkultúra.infó/világválság

A német politika legfelsőbb szféráiban egyre nő a félelem egy második nemzetközi pénzügyi krachtól, amely intenzitásában és hatásában meghaladná a tavaly őszi válságot.
Legutóbb Merkel kancellár és Schauble pénzügyminiszter is arra figyelmeztetett, hogy a gazdasági válság még távolról sem ért véget. „Kezdetben sikerült korlátozni a válság hatásait az emberekre (azzal, hogy átpasszolták a jövő nemzedékeire! - Do-Mi), de a legkeményebb még most jön”, mondta Merkel pártja egyik gyűlésén.
Ugyanakkor az Európai Központi Bank elnöke társadalmi összeomlástól tart egy újabb sorozatos bankcsőd esetén. „Biztosan túl korai még azt mondani, hogy vége a válságnak”, jelentette ki egy bankárkonferencián Frankfurtban, és hozzátette: „Demokráciáink még egyszer nem fogják elfogadni, hogy az adófizetők pénzén segítsük ki a pénzügyi szektort.” Az utóbbi nyolc hónap folyamán a részvénypiacon képződött óriási spekulatív buborékot tekintik az új krach legnagyobb rizikófaktorának. A legfontosabb tőzsdék indexei 50-60 százalékkal emelkedtek március óta. A nyersolaj, a réz és más nyersanyagok ára a duplájára nőtt. Ezek a hatalmas növekedéseknek azonban semmiféle gazdasági alapjuk nincs, éppen ellenkezőleg: a gazdasági aktivitás a legtöbb országban csökkent és nagyon sok vállalkozás veszteséges. Az árfolyam-emelkedést az óriási likvid tőke generálta, amelyet a kormányok és a központi bankok injektáltak a gazdaságba. A pénzintézetek csaknem nulla százalékos kamatra tudnak korlátlan összegeket kölcsönözni a központi bankoktól, és így jelentős spekulatív nyereségre tesznek szert. Ugyanígy az adófizetők pénzéből a gazdaság élénkítésére szánt ezermilliárdokat sem beruházásokra használták fel, hanem spekulatív tevékenységekre, valamint részvényesi osztalékok és bankárbónuszok kifizetésére.
„A tőzsdei árfolyamok azért növekednek, mert a pénznek valahová el kell jutnia, nem pedig azért, mert a részvényeket önmagukban is attraktívaknak tekintik”, írja a Wirtschaftswoche német gazdasági hetilap a tőzsdék jelenlegi szárnyalását elemezve. A válság következményeként csupán az Egyesült Államokban százezrek veszítik el az állásukat havonta, sokan mások kénytelenek elfogadni, hogy jelentősen csökkenjen a fizetésük, és hogy a szociális támogatások rendszerét alaposan megnyirbálják. Ugyanakkor viszont a társadalmi létra csúcsán ugyanolyan mértékben képződnek extraprofitok, mint a válság előtt, sőt még inkább.
Ez évben a beruházási bankok és spekulációs alapok több mint százmilliárd dollárt szánnak személyzetük honorálására. Az amerikai Goldman Sachs 17 milliárdot különített el erre a célra. A német tőzsdén jegyzett 30 legnagyobb vállalat több mint 20 milliárd eurót szándékozik jövő tavasszal kifizetni a részvényeseinek, amely a tiszta nyereségük 71 százalékát képviseli, miközben a 2007-es rekordévben ugyanez a szám még csak 45 százalék volt. Következésképpen ennyivel kevesebb marad új beruházásokra.
Ez a háttere Merkel, Schauble és Trichet figyelmeztetésének, akik attól tartanak, hogy a fináncoligarchia szégyentelen harácsolása ellenőrizhetetlen társadalmi robbanáshoz vezethet. (Ezek is hülyék! Előre tudhatták volna! Az ő funkciójukban ez - ahogy mondani szokták - nem bűn, hanem már
hiba!!! Do-Mi) Számos tekintélyes elemző szerint egy következő válság elkerülhetetlen. Mint azt a témának szentelt összeállításában a Der Spiegel kertelés nélkül leszögezi: Nem az a kérdés, hogy a jelenlegi tőzsdebuborék kidurran-e, hanem az, hogy mikor. A tekintélyes német hetilap kénytelen tényszerűen megállapítani, hogy a modern gazdaságtörténetben a pénzügyi szektornak még sohasem volt ennyire szabad hozzáférése az állami pénzekhez, mint most, és a pénzügyi szolgáltatásokat ellenőrző brit hatóság (FSA) vezetőjét idézve a válság ideológiai hatásairól is szót ejt. „Az a koncepciónk, hogy az árak fontos információkat hordoznak, hogy a piacok racionálisan viselkednek és ésszerűtlenség esetén önmagukat korrigálják, mindez kérdésessé vált”, mondja Adair Turner, burkoltan elismerve, hogy a kapitalizmus és a szabad piacgazdaság teljesen diszkreditálódott. (Magyarán: ma már a vak is látja a saját “átverését”. - Do-Mi)
Érthető módon elsősorban az amerikai kormánynak címezi bírálatát a lap. „Az amerikai pénzügyi ipart a pénzügyi ipar szabályozza, nem pedig a pénzügyminiszter”, írja, majd számos olyan személyiséget említ, akik a Goldman Sachsnál vagy bankhierarchia más nagyágyújánál kezdték karrierjüket, hogy aztán a pénzügyminisztérium vezető pozícióiban vagy Obama elnök közvetlen környezetében kössenek ki, és utána megtegyék a visszautat is. „Ha az USA-t ugyanazzal az elemző szenvtelenséggel nézzük, mint Oroszországot, óhatatlanul is egy politikusokból és bankárokból álló oligopólus hatalmáról kell beszélnünk”, állapítja meg a lap James Galbraith amerikai közgazdászt idézve, aki szerint a Wall Street és Washington hatalmasságai ugyanúgy összefonódtak, mint Putyin és a nyersanyagok orosz birodalmát ellenőrző iparmágnások. (Nem pont úgy! Csak bizonyos “formai” hasonlóságok … majd)
A Der Spiegel a német vezető elit azon részének a nevében beszél, amely a lehető legrövidebb időn belül véget akar vetni az államfinanszírozás inflációgerjesztő gyakorlatának és az olcsó pénz politikájának, éppen hogy a vállalkozásokat terhelő adók csökkentését és drasztikus költségvetési megtakarítást forszírozva. Noha ez a társadalmi jóléti programok lényeges megkurtítását és a bankcsődök számának rövid távú növekedését eredményezné, még mindig kisebbik rossznak számít a gazdaság hirtelen összeomlásához és ennek kiszámíthatatlan társadalmi következményeihez viszonyítva. (Így zsarolnak a “bankok”: Ha nem azt teszed, amit mi “parancsolunk”, akkor összeomlasztjuk a (világ)gazdaságot… Sajnos a mostani fölállásban ezt meg is tehetik… - Do-Mi)
Nemzetközi szinten a Merkel-kormány (már megint a németek… Do-Mi) komoly diszkrepanciába került Washingtonnal és Londonnal a válságból való kilábaláshoz célravezető pénzpolitika tekintetében. Az USA-nak és Nagy-Britanniának ugyanis, amelyek ipari bázisuk nagy részét feláldozták a pénzügyi szektornak (Bődületes! - régóta sejtettem, de most “megtudtam! Do-Mi), sokkal kevésbé áll az érdekében egy restriktív monetáris politika, mint Németországnak, amely a világ egyik legerősebb exportgazdaságával rendelkezik, és ezért joggal aggódik, hogy dollár meggyengülése károsan befolyásolná a versenyképességét. A hevesség, amellyel a Der Spiegel most az amerikai pénzügyi szektort támadja, valójában az angolszász spekulatív és a német termelő kapitalizmus alaptermészete közötti feloldhatatlan, (Kimondatott!!!) merthogy zsigeri ellentétre is rávilágít. (Általánositva: a “spekulativ” és a “termelő” tőke közti kibékithetetlen ellentmondásról van szó. Az egyik előállit a másik lenyúlja azt! Az angolszász tőke azóta spekulativ, amióta nem az angolszászoké.

Jujj, most megijedtem!

Futhatok Putyinhoz politikai menekültstátust kérni!

Do-Mi






Olvasni öröm: magyar Krisztus-kereszt,
10/01/jobbik-pornó,
/02/moszkva-fele + ez egész oldal is: olajcsúcs!
- "Klikkeljen" rá a nyitógombbal
az előző kékülő szavakra.
Köszönjük, hogy Ön is olvas .)


38 megjegyzés:

Névtelen írta...

Hi! Mindenkinek arra van joga, amit kiharcol magának mások ellenében. És az erősebbnek több joga van. És a nagyon gyöngének semmi. I'm a realist, too. I refuse to acknowledge the christian sentimentalism. Cheers mate!

sat. írta...

Mindenkinek annyi joga van, amennyit az egyetlen Úr jónak lát időlegesen megengedni neki. És az erős meggyengül, s a gyöngét fölemeli Isten.
A kereszténység + csak akkor vált szentimentalizmussá, amikor a hatalmasok egy művilágot teremtettek maguknak, amiből csurrant ez-az az ő ostoba szolgáiknak is. Üdvözlettel stb.

Éva írta...

Nem kevés, anyag, ami itt elolvasásra kínálkozik, nagyon elgondolkodtató, bár nem szeretném elemezni, mert a politizáláshoz sok fogalmam nincs, valahogy nem is akarok tudni dolgokról, abba a hibába esem sokszor, hogy eltussolom, mert ugye amivel nem foglalkozunk, az nem létezik, persze nem így van, önámítás, látom én is, s ha hírfoszlányokat elengedem a fülem mellett, legkésőbb itt, ezen az oldalon szembesülök velük.....mert a gondolkozás és a gond a magyarban egy cipőben járnak. Szép is volna, ha nem gondolkoznánk és minden gondunk egyszerre megszűnne, így a nacionalizmus, a világválságok, a háborúk, a szeretetlenség, mindaz amit kiagyaltunk, kigondoltunk magunknak emberi értelmünk magaslatán, csak azért, hogy még tökéletesebben működjön ez az egész, mi, a mindentudók hazug politikusainkkal az élen, akik még jó hogy egymás szemébe mernek nézni, persze látszólag ez a legkevesebb gondjuk, mert mi is tudjuk, és ők is tudják, csak színjáték ez az egész, igazi rendet, rend-szert, működőképeset, soha sem leszünk képesek alkotni, nincs vagy csak nagyon kevesekben van meg az a fajta önzetlenség, amely arra késztetne, hogy a másik szellemi-anyagi jóllétét vegyük komolyan és ne a sajátunkat....

Do-Mi írta...

Kedves Éva ! Van ott fentebb egy link :
"Na,Magyar lyányok..." ami természetesen lehetne "Na Német lyányok...",vagy: Na,Europa lyányai.. OTT:A Die Welt (Welt.de)irta Németországban minden 1000, 40-44 éves férfira csak 477, 0-4 éves fiú jut.
Miért és kinek jó az ha ez a szorgalmas,magaskulturájú stb nép(vagyis Önök!!!) kipusztul ?
Felteszi a kérdést,kimegy az utcára,ott lenácizzák a kérdés felvetéséért...és csöpppp ! már nyakig benne van ...A POLITIKÁBAN !
DE FEGYVERTELENÜL ! (azaz:ilyen irányú tudás nélkül) Barátaimnak irt leveleimmel ezt a "handikap"-ot próbálom csökkenteni szerény...stb (Elég egyszerüen irtam le ?....a végén még a populizmus vádjával is...)

Névtelen: "A kutya esete a másik kutyával..." közhelynek számit...ami nem azt jelenti,hogy nincs úgy.Igazán megtisztelő, hogy végigboklászta "győzködéseimet". Frappáns bejegyzéséből látszik,hogy nem csak olvasta hanem értette is az ott "megpedzetteket!"...
Hogy humorizáljak is egy kicsit: Ön refuzálja az érzelgős kereszténységet, ...a felszalámizott bussines kereszténységet nem?...vagy a keresztény radikalizmust ?...hát még ha az nemzeti is ? Mint a Lovas Pistáé?
Na,maradjunk az erősebb kutya eseténél! Az az igazi...
Azért figyelni kell a zsákutcákra,mert ha mégis van onnan visszaút az nagyon "rázós"! Üdv.

Névtelen írta...

Igen. Vagyis nem. Csak a sentimentalist christianityt neglectálom. Meg a felszalámizásását, mert ezzel our civilisation cuts the ground from under one's own feet. A keresztény radikalizmus sometimes overshoot the mark, de az még mindig jobb, mint a lukewarmness. A nemzet is meg a keresztyénség is are necessity. Lovas Pistát I don't know. Ki ő? A zsákutcák tényleg natyon veszélyesek. Mint a háborúk. Üdv for you, too.

Éva írta...

Kedves Do-Mi,

egy percig sem kételkedem a jószándékában, igaza van, úgy kell nekem, nem is akartam, s máris nyakig benne vagyok a politikában, a nemzeti hovatartozásommal, honleányi minőségemmel, lelkemben a magyarral, a hivatalos némettel, a csökevény kettős ( román is ) állampolgárságommal, illetőleg, ha úgy tetszik semmivel, hiszen Európa mára már mindent zseniálisan megoldott, nevezhetném magam bátran európai honlánynak, ha nem volna valami keserű mellékíze ennek az egész európaiságnak..( Európában mindenki magának ) sajnos fiam sincs...de ha nekem nincs is.. van az időközben hatalmas számra duzzad török honfitársak családjaiban. Aki ide látogat, biztosan nem kerüli el a figyelmét a sok külföldi, szerencséjére, mert különben, minden tudása és szorgalma mellett, megfagyna ez az ország a saját ridegségében, szerencsétlenségére, mert nemcsak nemzetében zsugorodik, de vele a fent említett tudás, a szorgalom is..már azt sem tudom, mit akartam, ja, igen, ha volna fiam, nem azért szülném, hogy potenciális katonai eszköz legyen a hatalmat gyakorlók kezében...persze engem senki sem kérdezne...

Üdvözlettel és köszönettel
Éva

samsara írta...

Nehéz valamit is írni az olvasottak után. Talán azért is, mert a leírtak annyira fájón igazak. Mindenesetre köszönjük, hogy megosztotta velünk a tapasztalatait és a gondolatait. Üdvözlettel I., vagyis samsara

sat. írta...

A radikalizmusok szintén veszélyesek, mert azok is zsákutcába vagy háborúhoz vezethetnek. S ilyenek lehetnek a keresztény vagy keresztyén radikalizmusok is, mert viszonylagosak a határok a kereszténység és a nem kereszténység közt is, amint azt épp Ön is jelzé a szentimentális esetibe'. Vagy más példák: a keresztes háborúk az albigensek, Bizánc ellen is, az inkvizíció, eretneküldözés, boszorkányégetés, a reformáció túlkapásai, Kálvin genfi uralma stb. Akkor inkább a lagymatagság, mégha Jézus határozottan el is veti azt. (Vélhetőleg ő se az emberéletek idegen céloknak való föláldozását követeli.) Annyi előnye mindenesetre van a lagymatagságnak, hogy az legalább nem lő se élő célra, se túl rajta. A nemzet és kereszténység pedig ugyan létfontosságúak, de semmiképp se szükségszerűek. Ön a misch-masch, kevert angol magyarjával pl. melyik nemzethez tartozónak érzi inkább magát? Petőfit, Lisztet stb., akik a magyarságot választák, bár az utóbbi "a legnagyobb magyarhoz" hasonlón alig törte a magyar nyelvet, a tótok a magukénak követelik (bár az ő nyelvüket tán még kevésbé beszélték), nemzetük elkóborolt, megtévedt fiainak tartják őket. S mi legyen Hunyadi Jánossal, Korvin Mátyással vagy Zrínyivel, a janicsárokkal? Bocsánat, elkalandoztam. Csak azt akartam jelezni, hogy a nemzet nem kis mértékbe' döntés, választás kérdése is /ld. E. Renan nemzetkoncepcióját), akarcsak a kereszténység is. Tudom, hogy ugyanakkor beleszületünk, bele is növünk a nemzeti vagy vallási közösségbe', de azt éltetni is kell, életben is kell tartani, mert máskülönben széthullik, és megindul a nyelv- és nemzetváltás, hitehagyás, szektásodás. Hasonló a helyzet a kereszténységgel is: ha nem akarunk keresztényi mód' jobbá válni, sose nyerjük el a hit kegyelmi ajándékát.
Abbahagyom. Alkalomadtán folytathatjuk. Üdvözlettel stb.

Do-Mi írta...

Harag nincs ha belevágok ?
Tegyen már oda legalább egy X. vagy Y. a névtelen helyett,hogy tudjam megszólitani rendesen.(Ezentúl X.)
Kedves X. úr,bejegyzésébő ÉN AZT ÉRTEM,hogy nem tart engem "Keresztény szentimentalistának"...de "keresztény talibánnak" sem. Igaz ? Valami másért "forszirozza" ezt a témát...pont úgy mint én a kereszténység felszalámizását
(Jól vágjuk civilizációnk alatt a fát!)Na én elárulom,hogy miért hozom fel állandóan.(Néha unalmasan is!)ezt a témát.(Már csak az ITT olvasók kedvéért is!)Kisebb egységeket könnyebb manipulálni.(esetleg vezetőiket korumpálni).......
Most a nemzetállamok felszalámizása folyik a regionalizálással...Lassan eltünnek az államok s csak RÉGIÓk maradnak az EGYSÉGES Európában amit majd Brüxxxelből virtuális spárgákon rángatnak a Nagy Manipulátorok...és az lesz velünk amit ők akarnak,nem amit mi akarunk magunkkal...ez pedig egyetlen európai civilizáción nevelkedett embernek sem "konveniálhat".Gondolom önnek sem ! Még akkor sem ha a kereszténység vagy a nemzetek létezését "is are necessity"-nek tartja. Én ellentmondok Önnek. A kereszténység és a nemzet nem szükségszerű,(mésképp is lehetne élni) egyszerüen "VAN".(még!)
Lovas István...begépeli a googleba és egész könyvtárnyit talál...de fent is ha elolvasta az Olaszliszka Linket...

Ne ne komolykodjunk annyit,mert árt az egészségnek...
Tinédzser koromban imádta Jókayt a Mórt...csak az nem ment a fejembe,hogy miért ir félig magyarul félig németül. Öregapám felvilágositott,hogy: akkóóó fijam a németek voltak az urak,s hogy engedjék magyarul is irni hát félig németül irt.Értettem én mááá akkóóó, hogy mitöl döglik a légy,me má mi is kezdtünk román szavakat keverni a beszédbe magyar nyelvtannal (ezt nevezik a tudósok csángósodásnak!)...
Aztán megszerettem az Arany Jancsit is
de nagyon,mikor olvasám a Walesi bárdokat,mer azt akkóóó irta mikor Jóska a Ferenc éppen meglátogatta a tartományt...(má akkó azok vótunk)
Hej,micsoda srácok éltek akkor!
Értitek TI a többit.Üdv mindenkinek.

Do-Mi írta...

Kedves Éva.:irja,hogy "...valami keserű mellékíze ennek az egész európaiságnak"
Mi még európai kulturán nevelkedtünk. (hogy csak célozzak mire gondolok) Fájó!
S még azt is tiltják,hogy Antigónésdit játszunk és méltóképp temessük "kulturánkat"! Kézcsók.

Kedves Samsara!Higyje el nem örvendek, hogy egyetért a vázoltakkal.Arra gondoltam, hogy jön valaki és könyvtárnyi dokumentumot borit rám és rámbizonyitja tévedéseimet.Nem igy történt.És ez a baj ! Ez a nagyon nagy baj. Hogy nem tévedtem...Be jó lenne ha nem lenne igazam! Igazam van ? Kézcsók.

Kedves SAT. Neked a következőben Üdv

Névtelen írta...

I see! Istvan Lovas. He's an interesting personality. Fogom olvasni a news rá. Köszönöm a warning about. Jókai favorite íróm volt nekem is. Sokat tanultam tőle magyarul, inkább azt, mint a németet. I agree with you as regards Christianity, Nemzet & Brussels policy. The Slovaks are fiatal nemzet. But there is the Russian Bear. Az nagyobb danger a USA-ra és Magyarországra is. & more China, mégha távol van is.
Greetings to all from a Magyar American

Do-Mi írta...

Kedves SAT ! Mikor a keresztény radikalizmusról beszélünk az az érzésem,hogy két különböző értelmező szótárt használunk. Lassan úgy vagyunk ezzel is mint a nacionalizmus száz féle értelmezőszótári értelmezésével, amit most egy barátom megtoldott egy 101-ikkel mert egy megirt 800 oldalas könyvében (persze amit senki sem mer kiadni!) meg akarja különböztetni a "nemzetállamot" a "nacionalista állam"-tól,s ehhez az eddigi 100 meghatározás nem nyújtott neki elég mankót...Elképzeled!
Na csak azért rittyentettem ezt ide mert én pl amit itt Te radikalizmuson értessz azt nevezem én Talibanizmusnak
(persze ez se jó...csak hogy értsük egymást!)
Pedig látod a bizánci esetre egyik sem illik.Nem voltak azok k-radikálisok sem k-talibánok,de még keresztények sem. Rablók voltak akik a meggazdagodás reményében beálltak keresztesnek (kisbetüvel) Aztán meglátták Bizánc aranyát...
A Pápa Öszentsége (ref vagyok) ezért imádkozik minden nap az Istenhez bocsánatért...meg azért a ronda Hugenotta gyilkolászásért Szentbertalankor Parisban...tudod Te.
De legalább imátkozik...belátja a tévedést (Az elkövetett bűnt!)
Na majd a LIBIK is belátják..bűneiket

Várhatttyuk ! Mert szerintük aki sajnálja az áldozatát az megérdemli, hogy szenvedjen! Na majd máskor tovább ...Üdv keletről.

Do-Mi írta...

Kedves amerikai Magyar!
Nem tudom megállni,hogy ne irjam ide át bejegyzésed magyar forditását :
"Értem! Lovas István. Ő egy érdekes személyiség. Fogom olvasni a irásait. Köszönöm a figyelmeztetést. Jókai kedvenc írom volt nekem is. Sokat tanultam tőle magyarul.Inkább azt, mint a németet. Egyetértek veled kapcsolatban a kereszténység, a Nemzet és brüsszeli politikával kapcsolatosan. A szlovák fiatal Nemzet. De ott van az orosz medve. Nagyobb a veszélyes az USA-ra és Magyarországra is. És egyebek Kína… Még ha távol is van.
Üdvözöl mindenkit egy amerikai Magyar."

Nagyon "kedvesnek" tartom válaszod. Nem értek veled egyet mindenben,de nem is kell mi mindenben egyet értsünk!!!

Ha megengeded ajánlok valamit.
A google ban van angol-magyar ,magyar-angol forditó. Ha valamit nem értessz jól az itt bejegyzettekből, bemásolod oda és pillanat alatt leforditja Neked.Nem egészen pontosan nyelvtanilag de érthetően.Vannak barátaim az USA-ban akikkel levelezek a neten. Kicsi a világ.Isten áldjon.

Névtelen írta...

Tisztelt Do-Mi!
Kösz a tanácsot. Szoktam használni a fordítót is, de lassú. Bocs, hogy kevertem az angolt és magyart. Többet nem leszek lusta, nem fogom, mégha nehézkes is írni tiszta magyarul. Gondoltam, értesz angolul is. De tudom, nem szép a fele magyar, fele tót :)
Mi az, amiben nem értünk egyet?
Üdvözöl
Ko-Ma, Kaliforniából

Do-Mi írta...

Kedves Ko-Ma !
Mióta az USA beli bankárok ránkhozták ezt a pénzügyi válságot mi nem túl nagy rajongással nézünk az USA-ra.Ők csinálták,ők kellett volna elvigyék a balhét nem az egész világ !És sok más !
Ez nem kell zavarja az itteni kapcsolatunkat.
Elárulok neked valamit : az az érzésem,hogy nem egészen értetted amit én oda irtam...sőt egyáltalán nem érted (ne haragudj,hogy ezt irom!)
Értsd meg,mi nem szeretjük a Ti annyira liberálisnak nevezett USA-tokat. Amennyire vártunk benneteket a komcsi-orosz megszállás alatt annyira kiábrándúltunk. A mi komprádor uraink segitségével a Ti kapitalistáitok alaposan kiraboltak minket. Az itteni népek 70 százaléka koldusbotra jutott !!! Eddig féltünk az orosz medvétől és szerettük Amerikát. Most mind a kettötől félünk. Ennyi változott. A meggazdagodott komprádor elitünk most meg hánykolodik...mondván,hogy ügyes volt. Azelött az oroszokat szolgálta ki most a nyugati hatalmasságokat szolgálja ellenünkben. Na ennyi dióhéjban... kicsit elnagyolva. Tudom,hogy nálatok nappal val,de nálunk reggel 3 ora és most megyek aludni. Isten áldjon.

Névtelen írta...

Jó reggelt Do-Mi! Remélem kialudtad magad. Én korán reggel szeretek kelni. Akkor csend van. Aztán nagy forgalom.
Az USA-ban nem mindenki ért egyet a federális intézmények és a megettük álló financiális csoportok pazarló belpolitikájával és a külföldi beavatkozásokkal az ő érdekeiknek megfelelőn. Értettem, amit írtál. A liberális díszlet megett a nagy kutyák piszkos módon üzletekkel építik a saját hatalmat és másokat megfosztanak a sanszaiktól. A ti kommunista uraitok köpenyt váltottak és mocskos üzleteket csinálnak ők is, velünk is. De a nagyobb haszon a miénk. Vagyis az övék, a mi nagy bizniszmenjeinké és politikusainké. Ez nem egyformán szabadság mindenkinek. Téged, titeket is Isten áldjon! Legyen mindenki értelmes és ne támogassa a piszkos hatalmat, ne legyen szolgája neki, de a szabadságot őrizni kell mindenkinek!

Do-Mi írta...

Jó reggelt Neked is! Csodálatos ország Kalifornia...nemde ?
Küldök egy Linket,az ottani lapok mellett olvass egy kis hazait is...,hogy jobban lásd mi van idehaza...Üdv.

http://www.magyarhirlap.hu/velemeny/verdij.html

Do-Mi írta...

Kedves Sat. Jajjj de szépet találtam ! Nem hiába szeretem én ezt a Zsozsit...
http://www.magyarhirlap.hu/mellekletek/krisztuskeresz.html

sat. írta...

Kedves Do-Mi!
Köszönet a kapcsolósorokér'. Bétevém üket működőképeskint följebb es. Minden jóut kívánok mindenkinek - Erdélybe', Németországba' s Kaliforniába' es! Holnaptul egy ideig tán nem leszek nyetközelbe', Keletebbre menendőn (noha nem Szabirfő'dre'; csuszkálni, fagyasztódni a Szoroskő alá), de ez utó béjegyzésekhö' cenzúrázatlan fogadódnak a +jeddzések továbbra es. Idvezlettel t.

Névtelen írta...

California nagyon szép. És az idő is jó. Gondolom Erdély meg Felvidék is nagyon szép. És még szebbek volnának, ha szabadabbak volnának és nem volnának annyira kizsámányolva. Sok dolgos ember van ott. (Többet kell dolgozni ott, mint itt egy nagy hamburgerért.) Köszönöm az ajánlását az olvasnivalóknak. Nagyon érdekes és követendő dolgok.
Vigyázni kell nagyon az úton. Most ott nagyon veszélyes, síkos az út.
A legjobbakat kívánom. Üdvözlettel
Ko-Ma

sat. írta...

egy olasz közmondás /szabad fordításba':

Ha reggel még mindig azzal a gondolattal ébredsz, ami este foglalkoztatott, elvesztegetted az éjszakád.

s a folytatása:

http://snowcherries-from-france.blogspot.com/2010/01/ak-vstavas-rano-s-vecernou-myslienkou.html

jutka írta...

Nagyon erdekes, de ugy latom, hogy sokan mas velemenyen vannak, pedig minden a Teremtotol jon es nekunk kell felhasznalni adottsagunkat.

sat. írta...

Igazat köll adnom, de azért nem kevés dolog az Úr ellen föllázadt és bennünket Kísértőtől is jön, amik ellen küzdenünk szükséges a Szeretet Istenére hagyatkozva.
S haddd fűzzem hozzá még Assisi Ferencnek a testvérihö' intézett szózatát:
"Miközbe' békét hirdettek szájatokkal,
győződjetek meg afelől, hogy szívetekbe' még annál is nagyobb béke lakozik-é!"

Do-Mi írta...

Kedves Jutka ! Ki hogy van ezzel a hittel is. Én pl Kálvinista létemre katolikus templomokba szeretek járni...
Oda is akkor ha nincs ott senki rajtam kivül...és csak nézem,nézem a "Keresztrefeszitettet"...

Kedves Ko-Ma ! Ismerted eddig a fenti Kennedy beszédet a You Tube -ról ?Vagy csak én probállak "elrontani"?

Kedves SAT ! Ha a probléma 100 év múlva is ugyanaz akkóóó ugyanazzal kelek...egyszerűen azért mert itt van!
...és ha azt látom,hogy MÁSOK száz évvel előre tudnak jövőt tervezni akkkóóóó én mééé ne ? Érted Te....

MEGNYUGODTAM : (vicc,ha igaz!)
Egy újságiró érdeklódik a bolondok háza igazgatójánál : milyen tesztet használnak a „bolondság” megállapitásához ?
Diri : Egy kádat megtöltünk vizzel,mellé teszünk egy kannát ,egy kanalat és megkérjük a pácienst,hogy üresitse ki a kádat.(ekkor már kiabáltam a feleségemnek,hogy :dugó, dugó...))
Újságiró : Minden normális ember a kannát választaná... (ekkor már röhögtem,mert láttam,hogy a pancser belemegy a csőbe...)
Diri : Nem ! Kihúzná a kád dugóját !
((brávó,megúsztam...más a bolond !)

Névtelen írta...

Szabad hívő vagyok, de én is fontosabbnak tartom a szeretetet és a keresztény egységet differenciáltságnál.
Érdekes, hogy az "érzelmileg rokkant" Kennedy szembeszegült a titkos összeesküvőkkel.
Hallottam már régen a beszédet, de már elfelejtettem. Fontos újra hallani.
A problémák megoldását nem jó halogatni, mert elmérgesedhetnek. Aki nem képes hosszú idő alatt se megoldani egy megoldható problémát, az nem életrevaló valószínűleg.
Én gyerekkoromban nem dugós kádban fürödtem. A káposztáskertbe hordtuk ki a vizet belőle kannával. :)

Do-Mi írta...

Ko-Ma.:Valami Wasigton (?) nevű pasas irt egy 1000 oldalas könyvet JFK -röl. ...de abban csak élteti a családot.. Családi megrendelésre irodott a könyv. Persze ,persze ringyó volt a felesége...de Ő se volt valami szent Ott az a gyanus Marylin eset is...aki még Castroval is lefeküdt...meg kétes körülmények közt esett át az emeleti karfán .... De hagyjuk a bulvárt !! Mindenki lehet esendő...de mint államelnök az számit,hogy Amerika érdekében szembe mert menni az USA háttérhatalmával...és ezért lepukkantották! Képzeld el : államositani akarta a FED -et !!! Tudod hogyan jött létre a FED ?
Látod mennyit tudunk mi rólatok.Na persze az USA a világ legnagyobb hatalma (egyelőre!...)
Meg nevetünk is sokat.Ott az az Afganisztán.Azelött a CCCP exportálta a szocializmust oda...most az USA exportálja a demokráciát oda... Bruhaha. Egyik sem tudja,hogy az Afgánokat meg lehet ölni de nem lehet legyőzni.Fogadunk egy üveg sörben ? Üdv.Keletről

Do-Mi írta...

Ko-Ma.: Mit csináljon egy megszállt ország ha a megszállók nem engedik a problémákat megoldani ? Voltak Törökök,Habsburgok,Németek,Oroszok...
A Magyar nép ma már kicsi nép ...
Mondhatnám Neked,hogy nem kellett volna minket 56-ban cserbenhagyni,de lehetnék neveletlenül arrogáns és mondjam nektek, hogy Ti szabad ország vagytok mégsem tudjátok megoldani a problémáitokat...és ha valaki akad aki rátappint a bajok igazi okára azt lepukkantjátok stb.
De Neked én ezt nem vetem a szemedre mert ebben Te nem vagy hibás...
Látod,látod...ha alaposan olvastad volna végig a fentieket,még akkor is ha idegen neked ez a világ, megértetted volna szorongásaimat...

Do-Mi írta...

Ko-Mi.: Egyszer emlitetted a Kinai veszélyt (az orosz mellett) Látod az alábbi Linken,hogy mi is látjuk... lehet,hogy kicsit másképp...

http://sztandit.blogspot.com/2009/07/oromcsi-ujgurokat-gyilkolo-szemermes.html

Az Imperializmus mindenhol Imperializmus !!! (olvasd el ott a megjegyzésemet is..
Na most megyek ! Üdv Do-Mi

samsara írta...

Bekékítve - blokkba téve, Ctrl-C majd Ctrl-V-vel a címsorba bemásolva lehet megnyitni:

http://akcsanoli.blogspot.com/2010/01/elmulhatatlan-szeretet.html

Névtelen írta...

Ügyesebben kellene politizálni nektek is és nekünk is, szövetségeseket szerezni.
Egyedül a nagy Amerika se boldogul, nem még a csökkenő számú magyarok. Nem szoktam emberéletekre fogadni. És elítélem a pukkantást és imperialista megoldást. És ha szorongunk, akkor is kell küzdeni. Menni kell dolgozni. Üdvözöl Titeket
Ko-Ma Pasadenából

Do-Mi írta...

Kedves Ko-Ma Pasadenából ! Én nem az emberi életek elpusztitására akartam fogadni ,hanem arra hogy az USA-nak sem fog sikerülni ami a CCCP-nek sem sikerült. Vagyis nem lehet pacifikálni őket mint megszállók...

BUM írta...

az USA-nak nagyon nehéz lesz úgy rendet teremteni egy idegen kultúrában, úgy, ha a saját (egyre növekvö) gondjukat sem tudják kezelni megfelelöen, (lásd az afro- és hispanoamerikai közösség térhódítását, amit leginkább az WASP átlagpolgár szenved el) - a toleranciát mi is onnan exportáljuk, az eredménytelenséget láthatjuk ott is, itt is
http://katpol.blog.hu/2009/12/03/knn_coin_on_the_home_front

a vietnami háboru még feldogozásra se került, (amig szembe nem néznek vele - esély sincs rá, márpedig Oliver Stone, Stanley Kubrick idevonatkozó filmjeit agyonhalgatjá, pedig ott lenne esély visszanézésre) erre tessék itt vannak a jelenlegi 21. századi konfliktusok

samsara írta...

http://gagbi-babca.blogspot.com/2010/01/megjelent-jelenczki-istvan-uj-filmje.html

Do-Mi írta...

Samsara : Nagy tisztelője vagyok Bogár profeszornak...is !

Balompie : Kösz a linket !Szerintem ez pontos helyzetelemzés. Teljesen el fogjuk "rontani" kedves California-i barátunkat ha mindezt Ő is elolvassa...
Olvastam valahol,hogy az USA-ban még a CNN adásait is szelektálva adják csak le.(mindent agyonhallgatnak ami nem illik bele a ... "képbe"!)
Igor Panarin is "jósolt" nekik valamit...valami szétesést! Most az USA-ban tart előadássorozatot...
Szóóóval,sülyed a hajó...de hova menekülnek a "favágók",akik saját maguk alatt is vágják...a fát ?

Do-Mi írta...

No comment !
http://www.ustream.tv/recorded/4814146

Do-Mi írta...

Több magánlevelet is kaptam a bejegyzéssel kapcsolatna :
-pongyola !
-rapszódikus !
-nem értek semmit !
-mi a francnak exponáltad magad?
Ezek mind mind őszinték voltak !Kösz.!
Most kaptam egy jót is :


Kedves Do-Mi! A mondatokat az emberiség azért találta ki, hogy szóban vagy írott formában közöljön valamit a másikkal. Azt viszont tudni kell, hogy nem lehet úgy írni, ahogy beszélünk, és nem lehet úgy beszélni, ahogy írunk. Ez utóbbinak korlátot szab a helyes megfogalmazás időigénye. Az előzőnek viszont a hozzáértés szab határt. Természetesen ez a hozzáértés nem olyan nagyon titokzatos dolog, vagy valami olyasmi, ami csak keveseknek adatott meg. Frász karikát! Az egész figyelem és türelem kérdése. Annak idején a fiatal Arany János és Petőfi Sándor leveleztek egymással. Az egyik öt oldalas levelet Arany János ezzel fejezte be. "Drága Sándorom ne haragudj, hogy ilyen hosszú levelet írtam, de nem volt időm rövidebbet írni." Amikor ezt a magyar tanárom elmondta - aki különben Arany János unokája volt, olyan értelemben, hogy az ő magyar tanárjának Arany János volt a tanára - akkor nagyokat hahotáztunk rajta, de azért én megjegyeztem. Erős indulatokat élő beszédben könnyű kifejezni, írott formában már nem. Írásban csak alaposan megmondhatod a magadét célozgatások nélkül, leírva a szavakat. Egy rosszul megfogalmazott mondat újraolvasása miatt az egész gondolatátadás szét esik. Persze értem én, hiszen százszor átéltem, hogy 5-6 jelzőt szerettem volna valakinek a nyakába varrni, de az írás ezt nem bírja el. Mégis a legnagyobb hibád - amit a blog hozzászólásokban is jelentkezik - tudat alatti feltételezésed, hogy áttételezett célzásaidat az olvasó megérti. Nem, nem érti meg, és akkor már el is veszítetted magadnak. Üdv.:...

Így van ! Mea maxima culpa !

Igaz,hogy egy jól ismert barátnak írt levélben elég ha célzol valamire de a nagy nyilvánosság elé kitéve van aki érti,van aki nem az u.n. célzásokat !

Visszaírtam : Ha nem értett valaki valamit miért nem kérdezte meg ?
Punk-tum ! :)
Üdv.

sat. írta...

Szerintem azt, amit csak több mondatban lehet elmondani és leírni, mert több mindenre vonatkozik, nem lehet egyben, ami csak egy adott valamire, pl. azt, hogy milyen erők és miért támadnak valakire, nem lehet arra redukálni, hogy Isten minden, és rajta kívül nincs semmi.
Arany ugyan csúcs, de Tersánszky nélkül szegényebb lenne a magyar műveltség.
Nem értem, hogy valaki miért föltételezi azt, hogy ha ő megért valamit, azt más valaki nem értheti meg. Különben is az írott értelmezése egy lezárhatatlan folyamat.
Szerintem Do-Mi stílusa nagyon is világos. Több jelzőt is csak akkor használ, ha arra van szükség.
Az hogy a száraz írott szöveget a szóbelihez közelíti, csak előnyére válik a "mondandónak" - közvetlenebbé teszi. Számomra mindenesetre Rawls lényegi mondandója se hámozható ki könnyebben "Az igazságosság elméleté"-nek nehezen követhető szigorúan logikus politikafilozófiai érveléséből, mint az övé e sokkalta rövidebb szövegekből.
Ha valaki az utalásaival nincs tisztában, utánuk lehet nézni. Erre van a világháló is.
Az exponálásában tán én is ludas vagyok, s nagyon örülök, hogy közölni engedé így is a nézeteit, kissé ellensúlyozandó azt a sok ködösítést, ami egyébként folyik.
Mindezt csak hirtelenében. Folytatható.
Köszönöm a megérteni akarásukat.

sat. írta...

Rózsa Endre: Palesztin ügy

Földön futtat
a szégyen, amíg
mások kenyerén tengsz.
Jobb, ha haramia-ököl,
mint ha szánalom öl.

Szétszórattatik élve
- miként holtak pora -
szélnek
mindenkor az a nép,
kit haza sánca se véd.

Sanda barátok,
orv gyűlölők közt
bárha kis ország;
míg áll, s benne te vagy -
menteni másra ne hagyd!

1982-3


s a palesztinok által lakott területek összeszorulása kicsit hasonlít a magyar térvesztésre is az utódállamokban

+ Simonyi Imre: Magyar - http://igazsagkereso.blogspot.com/2010/11/201044-het.html